W trakcie szkoleń dla handlowców często korzystamy z gier przygotowanych przez GrowinGame Sp. z o.o.. Jedną z naszych ulubionych jest gra OBCY, która doskonale sprawdza się w szkoleniach z obsługi klienta. Lubimy tę grę, ponieważ jest prosta (wprowadzenie do niej nie zajmuje zbyt wiele czasu) oraz dynamiczna. Pozwala ona uczestnikom na dużo swobody i daje możliwości improwizacji.
Założenia gry są dość proste – dzielimy uczestników na klientów i sprzedawców, ale cel gry jest już dość nietypowy: zadaniem sprzedawców jest… nie dopuścić do transakcji handlowej. I tutaj zaczynają dziać się wyjątkowe rzeczy, bo okazuje się, że świadome zniechęcanie do zakupu wcale nie jest takie proste tym bardziej, że klienci nie odpuszczają i domagają się możliwości zrobienia zakupów.
Gra pozwala w ciekawy sposób wprowadzić w temat z komunikacji interpersonalnej lub obsługi klienta. Uczestnicy szybko zdobywają wspólne doświadczenie i dzięki temu łatwiej im omówić spostrzeżenia i wypracować właściwe wnioski.
Gra wywołuje wiele emocji. W trakcie jednej z rozgrywek uczestniczka, która grała rolę klientki, tak bardzo poirytowała się zachowaniem drugiego gracza, że doszło do nieudawanej ostrej wymiany zdań, co później trener wykorzystał do rozmowy o emocjach i technikach radzenia sobie w trudnych sytuacjach