Jak wzmocnić zaangażowanie graczy?

Co jeszcze zrobić, by uczestnicy na długo zapamiętali prowadzoną przez Ciebie grę – oprócz wciągającego, angażującego scenariusza i akcesoriów?

Oto kilka przykładów prosto z sali szkoleniowej:

Fragment filmu

Zagadki kryminalne to jedna z naszych gier rozwijająca współpracę i komunikację. Uczestnicy wcielają się w dochodzeniowców mających dopaść grasujących po mieście przestępców. To niesamowite, jak krótki film sensacyjny wyświetlony przed rozgrywką, ukazujący pościg za “złymi facetami” czy przesłuchanie, wciąga uczestników w fabułę. To również podczas prowadzenia tej gry wcielam się w rolę policjanta. Mina uczestników, gdy przed rozpoczęciem zdejmuję marynarkę i ukazuję profesjonalną koszulkę – bezcenna 🙂

Samodzielnie zmontowany film

Jeden z trenerów prowadzących grę Formuła pokazał uczestnikom przed rozgrywką samodzielnie zmontowany film przedstawiający różne katastrofy ekologiczne. Wzmocnił tym samym poczucie powagi sytuacji i wprowadził w klimat zagrożenia osoby, które za chwilę miały wcielić się w role laborantów ratujących świat przed śmiertelnym zagrożeniem.

Rekwizyty

Tu ograniczeniem może być tylko wyobraźnia i… wielkość sali szkoleniowej 🙂 W przytoczonej grze Formuła, gdzie mamy role laborantów i ich szefów, prowadzący może się pokusić o przyniesienie menzurek z jakimiś kolorowymi cieczami, nałożyć biały kitel i okulary. Przyznasz pewnie, że takie gadżety nie umkną uwadze uczestników gry…

Kiedy prowadzę Mądrość słów – grę, która uczy zasad udzielania informacji zwrotnych, mam ze sobą mały bębenek djebme, którym poprzedzam ogłoszenie ważnych momentów w trakcie rozgrywki. Jest również krąg zrobiony z kamieni lub szyszek, wyznaczający obszar spotkań uczestników. Wszystko to jest spójne ze scenariuszem i podkreśla “plemienny” klimat rozgrywki. Zobacz to na poniższym filmie. Zwróć też uwagę na tę nietypową salę szkoleniową.

A może masz możliwość wyjścia z uczestnikami na zewnątrz? Niektóre z gier szkoleniowych, o ile pogoda na to pozwala, możesz przeprowadzić także w plenerze. Pisałem o tym w jednym z wcześniejszych wpisów – A może zostawić to wszystko?

Włącz muzykę zanim jeszcze zaczniesz warsztat, gdy uczestnicy schodzą się lub podczas przerwy poprzedzającej rozgrywkę. Natomiast na czas samej gry wyłącz ją.

Muzyka i dźwięk

Skorzystaj także z nagrań różnych odgłosów. Wycisz je tylko na czas rozgrywki tak, aby stanowiły dyskretne tło. My odtwarzamy np. odgłosy średniowiecznego targu przy grze Targowisko czy też odgłosy dżungli przy grze Małpi dzień.

A jakie są Twoje pomysły na zaangażowanie graczy?

Podobał Ci się ten wpis? Podziel się!

ww-1.jpg
Wiktor Wołoszko
Psycholog biznesu i trener. Absolwent studiów podyplomowych z zarządzania personelem na SWPS i Szkoły Coachów we Wszechnicy UJ. od 2005 roku szkoli i doradza w obszarach związanych ze sprzedażą i obsługą klienta, prezentacjami biznesowymi oraz budowaniem zespołów. Korzysta przy tym z różnych narzędzi rozwojowych – głównie z gier szkoleniowych i symulacyjnych.

Może zainteresuje Cię również

A może zostawić, to wszystko i… wyjść z uczestnikami na dwór*? Uwolnić się od krępujących stołów, syczącej klimy i twardych krzeseł! Wizja pracy z uczestnikami w plenerze jest kusząca. Sprawdź zatem “za” i “przeciw”. Na...
Artura Scisłowskiego poznałem jakieś 7 lat temu, na zloTTTcie trenerskim. Pamiętam jak z zaaferowaniem szukał spokojnego kąta, by zrobić na koszulce prasowankę ze swoim logo Team Work Card Games Odebrałem go wtedy jako osobę bardzo...
Wyobraź sobie sytuację – masz świetną grę szkoleniową. Wiesz, że dzięki niej uczestnicy doświadczą czegoś ważnego, nowego, zobaczą coś z innej perspektywy… W oparciu o to doświadczenie chcesz z nimi wypracować wartościowe wnioski rozwojowe. Jest...
Scroll to Top